Firma Proraso została założona przez Ludovico Martelli w 1908 roku we Włoszech. Marka wyznacza trendy w świecie golenia już od trzech pokoleń. W roku 1948 małe laboratorium znajdujące się we Florencji, stolicy Toskanii, eksperymentuje z działającymi recepturami i prowadzi badania nowych produktów. Jest to czas innowacji i zmian, czas, kiedy zaufano, że mała firma może się rozwijać i ma przed sobą świetną przyszłość. Rok 1948 możemy określić rokiem kremu przed i po goleniu, który zaskoczył wszystkich swoją świeżością i skutecznością. Jako pierwsi krem zaczęli stosować włoscy fryzjerzy, ale produkt szybko stał się popularny i zawitał we włoskich domostwach.
Laboratoria Proraso tworzą produkty, które przetrwają próbę czasu, które przeciwstawiają się przemijającym szybko trendom i stają się klasyką. Z biegiem czasu receptury marki Proraso, oparte na naturalnych i zaufanych składnikach, zostały wzbogacane i ulepszane, opakowania są odświeżane, a nowe linie produktów zdobywają nowe rzesze fanów marki. Podstawowa zasada Piero Martelli, a później jego syna Ludovico to tworzenie profesjonalnych produktów niezwykle wysokiej jakości, które zapewniają przyjemne i nienaganne golenie zarówno w salonie fryzjerskim, jak i w domu.

Twarz marki Proraso

Ciekawostką jest, że wizerunek mężczyzny, który znajduje się na opakowaniach marki Proraso nie jest przypadkowy. Na opakowaniach znajduje się twarz mężczyzny o imieniu Gino, który w latach 50tych był rzecznikiem prasowym marki. Opakowania marki Proraso wyróżniają się na półkach wśród innych produktów, ich design jest stale aktualizowany, mimo to wciąż pozostaje w stylu retro.

Portfolio marki Proraso

W skład portfolio marki Proraso wchodzą 4 linie: zielona, biała, czerwona i niebieska. Pierwszą linią była linia zielona, która jest gwarancją świeżości, a następnie marka poszerzyła swoją działalność o linie specjalistyczne o konkretnych cechach odpowiadających na różne potrzeby. Produkty Proraso nie zawierają żadnych składników pochodzenia zwierzęcego. Jedynymi wyjątkami są pędzel do golenia wykonany z naturalnego włosia i wosk do wąsów zawierający wosk pszczeli. Ponadto, zgodnie z Europejskim rozporządzeniem kosmetycznym 1223/2009, żaden produkt nie jest testowany na zwierzętach.
Linia zielona, pierwsza zaprezentowana przez markę, to niezwykła świeżość. Odnowiona formuła wyróżnia się jakością składników. Jest to linia odświeżająca i orzeźwiająca, która nadaje się do wszystkich rodzajów brody i skóry, zawiera przyjemne nuty mentolu i eukaliptusa.
Kolekcja biała przeznaczona jest do wrażliwej skóry podatnej na podrażnienia, zawiera ekstrakty z zielonej herbaty i płatków owsianych. Pomaga zapobiegać zaczerwienieniu i pozostawia skórę miękką. Ma delikatny owocowy zapach limonki i jabłka.
Linia czerwona ma właściwości złuszczające i odżywcze, nadaje się do gęstej brody, którą doskonale zmiękczy i przygotuje do golenia. W linii tej wykorzystano masło shea, a intensywny zapach kosmetyków to przede wszystkim drzewo sandałowe.
Ostatnia linia to linia niebieska, która chroni i nawilża, jest dedykowana wszystkim, którzy potrzebują dokładnego i wygodnego golenia. Zawiera aloes i witaminę E. Jej zapach jest nowoczesny i pikantny, z nutami bursztynu.

Przeczytaj także: